- Scenariusz i reżyseria Michael Omonua, Abba T. Makama, C.J “Fiery” Obasi
- Muzyka Philippe Razol
- Występują Belinda Yanga-Agedah, Paul Utomi, Elvis Poko, Don Ekwuazi, Eric Nwanso, Nengi Adoki, Bukola Oladipupo, Timini Egbuson
- Produkcja Nigeria, Francja
- Rok produkcji 2021
- Czas trwania 84 minuty
- Nagrody i festiwale Locarno FF – nagroda niezależnych krytyków dla najlepszego filmu; BFI London FF; Africa in Motion FF
Na tryptyk stworzony przez przedstawicieli nigeryjskiej nowej fali składają się trzy różne opowieści, skoncentrowane wokół wierzeń związanych z magicznymi przedmiotami, amuletami i zaklęciami nazywanymi w tamtejszej tradycji “juju”. Pierwsza historia, zatytułowana “Love Potion” (reż. Michael Omonua), podejmuje temat poszukiwania miłości i idealnego partnera przy wykorzystaniu dosyć specyficznego eliksiru. Drugi rozdział to “Yam” (reż. Abba T. Makama), który pokazuje, do czego może doprowadzić podniesienie przypadkowych pieniędzy z pobocza. W trzeciej opowieści, “In Suffer the Witch” (reż. C.J. “Fiery” Obasi), obserwujemy potęgę obsesji i próby zawładnięcia drugą osobą przy użyciu magii.
The triptych created by the representatives of the Nigerian new wave consists of three different stories focused around the beliefs connected with magic objects, amulets and spells called „juju” in the local tradition. The first story, entitled „Love Potion” (directed by Michael Omonua), deals with the theme of searching for love and the perfect partner using a quite specific potion. The second chapter is „Yam” (directed by Abba T. Makama), which shows what picking up random money from the roadside can lead to. In the third story, „In Suffer the Witch” (directed by C.J. „Fiery” Obasi), we observe the power of obsession and attempts to take possession of another person using magic.
opis reżysera
MICHAEL OMONUA – absolwent produkcji filmowej w koledżu w Farnham Surrey, twórca krótkich metraży, tj. “Bleed” (2014), “Born” (2016) i “Brood” (2018), realizowanych w Nigerii i Wielkiej Brytanii. W swoich filmach inspiruje się kinem humanistycznym reprezentowanym przez Roberta Bressona czy Yasujirô Ozu oraz francuską nową falą. Razem z dwójką filmowców stworzył kolektyw “Surreal16”, inspirowany duńską awangardą filmową spod znaku “Dogmy 95”, którego celem jest skierowanie kina nigeryjskiego w nową stronę.
ABBA T. MAKAMA – artysta wizualny i nagradzany filmowiec nigeryjskiego pochodzenia. Jego filmy “Green White Green” (2016) i “The Lost Okoroshi” (2019) miały swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto. Współtwórca kolektywu “Surreal16”.
C.J “FIERY” OBASI – nigeryjski scenarzysta, operator i reżyser filmowy, w dzieciństwie zafascynowany książkami Stephena Kinga i filmami z londyńsk
iej wytwórni “Hammer Film Productions”. Jego film “Ojuju” (2014) miał premierę na AFRIFF, gdzie zdobył nagrodę dla najlepszego filmu nigeryjskiego. Współtwórca kolektywu “Surreal16”.
MICHAEL OMONUA – a film production graduate from Farnham Surrey college, creator of short films i.e., „Bleed” (2014), „Born” (2016) and „Brood” (2018), made in Nigeria and the UK. His films are inspired by humanist cinema represented by Robert Bresson or Yasujirô Ozu and the French new wave. Together with two filmmakers, he created the collective „Surreal16”, inspired by the Danish avant-garde filmmaking of „Dogme 95”, which aims to take Nigerian cinema in a new direction.
ABBA T. MAKAMA is a visual artist and award-winning Nigerian filmmaker. His films „Green White Green” (2016) and „The Lost Okoroshi” (2019) premiered at the Toronto International Film Festival. Co-founder of the collective „Surreal16”.
C.J “FIERY” OBASI is a Nigerian screenwriter, cinematographer and film director who was fascinated as a child by Stephen King’s books and films from London’s Hammer Film Productions. His film „Ojuju” (2014) premiered at AFRIFF, where it won the Best Nigerian Film award. Co-founder of the collective „Surreal16”.