Lingui / Lingui: The Sacred Bonds

  • Scenariusz i reżyseria Mahamat-Saleh Haroun
  • Muzyka Wasis DIOP
  • Występują Achouackh Abakar Souleymane, Rihane Khalil Alio
  • Produkcja Belgia, Czad, Niemcy, Francja
  • Rok produkcji 2021
  • Czas trwania 87 minut
  • Nagrody i festiwale Cannes FF; AFI Fest, Busan MFF; Toronto MFF; Chicago MFF; Jerusalem FF; Calgary MFF; BFI London FF; Philadelphia FF; São Paulo MFF; MFF Nowe Horyzonty

Olśniewające obrazy nie przesłaniają dociekliwego spojrzenia na temat aborcji w tym czadyjskim dramacie” – Guy Lodge, “Variety”

Amina ciężko pracuje i samotnie wychowuje nastoletnią córkę. Gdy dowiaduje się, że ta jest w ciąży, postanawia pomóc jej w dokonaniu aborcji, która w jej kraju jest nielegalna. “Lingui” to zaskakująco uniwersalna opowieść o kobiecej solidarności i determinacji. Mahamat-Saleh Haroun z wielką empatią rysuje portret bohaterek, które próbują walczyć o swoją godność i niezależność w brutalnej, patriarchalnej rzeczywistości, zawładniętej przez religię i anachroniczne tradycje, potrafiące uczynić z młodej matki społecznego wyrzutka. To nie tylko kameralny dramat i portret społecznych napięć w odległej części świata, lecz również poezja kina w czystej postaci – niezwykłe zdjęcia Mathieu Giombiniego są żywe i duszne, perfekcyjnie skomponowane, nasycone cudownymi barwami.

 

„Dazzling images don’t obscure the clear-eyed drive of this Chadian abortion drama” – Guy Lodge, „Variety”

Amina works hard to raise her teenage daughter all alone. When she finds out that her daughter is pregnant, she decides to help her get an abortion, which is illegal in her country. „Lingui” is a surprisingly universal tale of female solidarity and determination. With great empathy, Mahamat-Saleh Haroun draws a portrait of female characters, attempting to fight for their dignity and independence in a brutal, patriarchal reality, dominated by religion and anachronistic traditions that can make a young mother a social outcast. This is not only an intimate drama and a portrait of social tensions in a remote part of the world, but also the poetry of cinema in its purest form – Mathieu Giombini’s extraordinary cinematography is vivid and sultry, perfectly composed, saturated with gorgeous colours.  

opis reżysera

Mahamat-Saleh Haroun – urodzony w Czadzie, ukończył dziennikarstwo i film we Francji. W 1994 r. powstał jego pierwszy krótki metraż pt. “Maria Tanié”, w 1994 r. pierwszy film pełnometrażowy “Bye-bye Africa” (nagroda na festiwalu w Wenecji za najlepszy debiut). Kolejne filmy tego reżysera to “Nasz ojciec” (2002), “Susza” (2006), “Krzyczący mężczyzna” (2010).

Mahamat-Saleh Haroun – born in Chad, graduated journalism and film in France. In 1994, he made his first short film 'Maria Tanié’, and in the same year – his first full-length film 'Bye-bye Africa’ (Best Debut Award at the Venice Film Festival). His next films were „Our Father” (2002), „Drought” (2002). (2002), „Drought” (2006), „Screaming Man” (2010).

inne filmy

Facebook
YouTube
Instagram