Salao de Baile to zaproszenie do świata ballroom’u – intensywnego, pełnego pasji i buntu serca queerowej kultury. To przestrzeń walki, wsparcia, akceptacji i leczenia dla osób, które nie wpasowują się w opresyjne ramy narzucone przez społeczeństwo. Salao de Baile wprowadza nas w ten świat pięknym balem w Rio de Janeiro, zorganizowany specjalnie na potrzeby tej produkcji. Każdy konkurs to spektakl barw i dźwięków, ale także portal do osobistych historii uczestników, którzy dzielą o konkurencjach prosto i od serca. Krótkie wstawki historyczne wzbogacają całość, ukazując korzenie i ewolucję kultury ballroom, a jednocześnie dostarczają cennego kontekstu. Salao de Baile zaintryguje zarówno tych, którzy dopiero odkrywają kulturę ballroom, jak i znawców chcących zobaczyć, jak rozkwita ona w Brazylii. To nie tylko film – to elektryzująca podróż, którą trzeba przeżyć!
TYTUŁ ORYGINALNY: Salao de Baile
Reżyseria: Juru, Vitã
Scenariusz: Juru, Vitã, Peterkino
Zdjęcia: Paula Monte, Suelen Menezes
Montaż: Peterkino
Muzyka: Globalkunt
Występują: House Of Alafia, House Of Blyndex, House Of Bushidö, House Of Cabal, House Of Cazul, Casa De Cosmos, Casa De Dandara, Casa Dy Fokatruá, House Of Império, Casa De Lafond, House Of Mamba Negra, House Of Raabe, 007
Kraje produkcji: Brazylia
Rok produkcji: 2024
Czas trwania: 92 minuty
Reżyserzy:
Vitã jest filmowcem i scenarzystą. Reżyser filmu krótkometrażowego „The day I remembered the trip to Bicuda” (2015), producent pełnometrażowego filmu dokumentalnego „It’s Not the First Time We Fight For Our Love” (2022). Kurator Brazilian Comedy FF i pokazów filmów Hong Sangsoo w czterech miastach Brazylii. Magister w dziedzinie audiowizualnej na UFF (Brazylia). Na scenie balowej uczestniczy jako niezależny fotograf i jest członkiem Legendary House of Lauren Intl.
Juru jest badaczem, dramaturgiem i krytykiem sztuk performatywnych. Trener castingu do filmu fabularnego „Com O Terceiro Olho na Terra da Profanação” Catu Rizo (2017) i filmu krótkometrażowego „Sunset” Bruno Rogera (2014). Dramaturg w spektaklu „Repertory n. 1” Daviego Pontesa i Wallace’a Ferreiry. Magister Studiów nad Sztuką Współczesną na UFF i doktorant Sztuki na UERJ.